luni, 28 aprilie 2014

Leapşa cu nume - joc distractiv

Categoria de vârsta: 5-6 ani
Număr de participanţi: 5-15
Durata: 10-20 min
Locul de desfăsurare: exterior
Ritmul: alert
Conţinut:
1. Se delimitează spaţiul de joc.
2. Unul dintre jucători e “la leapsa” si încearcă să îi atingă pe ceilalţi jucători.
3. Dacă un jucător este atins, e la leapsa si în plus are “o pâinică”.
4. Dacă un jucător iese din spaţiul de joc, e la leapsa si are o pâinică.
5. Oricare dintre cei urmăriţi de cel care este la leapsa poate spune numele altui jucător din grup. Cel al cărui nume este rostit va fi automat la leapsa (dar nu primeste si o pâinică din cauza aceasta).
6. Atunci când un jucător a acumulat 3 pâinici, jocul se întrerupe temporar. Toţi jucătorii se strâng împreună si propun diverse porecle pentru el (se precizează că poreclele trebuie să nu fie jignitoare). Jucătorul în cauză îsi alege una dintre ele si din acel moment tot restul jocului va fi strigat numai folosind acea poreclă (dar dacă
acumulează iarăsi 3 pâinici va primi o poreclă nouă).
7. Opţional, cel care a propus porecla aleasă are un “căţel”. Căţelul mănâncă (anulează) o singură dată o pâinica – pe loc sau, dacă jucătorul respectiv încă nu are pâinici, în momentul în care primeste prima pâinica.
8. Jocul se încheie după un anumit interval de timp, după ce jumătate dintre jucători au porecle sau orice alt criteriu stabilit de la început.
Jocul este foarte dinamic si poate avea ca obiectiv explicit, de exemplu, dezvoltarea rezistenţei fizice a copiilor. Sunt însă prezente si alte oportunităţi de dezvoltare:
- dezvoltarea atenţiei;
- dezvoltarea creativităţii (la alegerea poreclelor);
- intercunoastere (eu ca jucător încerc să anticipez ce porecla va prefera celălalt, ca să o aleagă pe cea propusă de mine si să mi se anuleze o pâinică);
- dezvoltarea atitudinii de fair-play (e greu de reţinut câte pâinici are fiecare mai ales dacă grupul este mai mare, de aceea, dacă se ia în considerare în final scorul – numărul de pâinici, jocul se bazează si pe onestitatea jucătorilor);
- dezvoltarea vitezei de reacţie (atunci când s-a rostit numele unui jucător de lângă mine trebuie să mă feresc rapid);
- abordarea în cadrul debriefingului, pornind de la porecle, a unor teme cum ar fi: etichetarea, normele de relaţionare, preocuparea pentru sentimentele celorlalţi, fair play (nu încerc să îmi impun propunerea de porecla acoperind cu vocea mea propunerile celorlalţi) etc.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu